Форма входу

Календар

«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Друзі сайту





Неділя, 19.11.2017, 02:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Гірницька загальноосвітня школа

І - ІІІ ступенів № 17

Головна | Реєстрація | Вхід
 


ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА  
     
ЯК РОЗВИНУТИ УВАГУ
1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і на¬віть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помі¬чати того, що заважає роботі.
2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увагу потрібно кон¬центрувати на головному, виділяючи його із другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками: швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт; виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних; змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві.
5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.
ДЕЯКІ УМОВИ УСПІШНОГО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ
1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.
2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов’язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.
3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.
4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання – міцно й надовго засвоїти.
5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.
6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо.
7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування – це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а намагатися повного й міцного запам'ятовування. Це – вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.
8. Зрідка використовуйте мнемотехніку – штучні прийоми полегшуючого запам'ятовування.
ЯК РОЗВИВАТИ МИСЛЕННЯ
1. Розвивати мислення – означає насичувати свій розум знаннями. Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і т. д.
2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.
3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Чому?» і «Як?» людство зобов'язане більшістю відкриттів. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.
4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак – спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних завдань, головоломках.
5. Виконуйте різні завдання на порівняння.
6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.
7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.
8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання.
Н. Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання:
1. Поступове входження в роботу. Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень.
2. Дотримання суворої систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування.
3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності.
4. Оптимальне чергування праці й відпочинку.
Для того щоб одержувані навчальні навантаження були посильними, необхідно пам'ятати про два основні моменти.
По-перше, рекомендується виконувати певний режим дня, що містить у собі достатній час для сну (8 годин), ранковий тонізуючий контраст¬ний душ, що не тільки освіжить тіло, але й «підстьобне» імунну систему, також намагатися робити невеликі прогулянки і «хвилинки» відпочинку. Крім того, необхідно дотримуватися режиму харчування. По-друге, учені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) і з 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6—8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові.
ЯК РОЗВИВАТИ УЯВУ
1. Уява розвивається при читанні книг. Особливо цьому сприяє опис природи, зовнішності персонажа, тому ці уривки необхідно уважно читати для розвитку відтворюючої уяви.
2. Вважається, що школою відтворюючої уяви є вивчення географічних карт. Уміння подорожувати по карті і представляти у своїй уяві різні місця сприяє розвитку уяви.
3. Розвитку уяви також сприяє технічна творчість, винахідницька діяльність.
4. Для розвитку уяви важливі й життєвий досвід і широке коло знань.
5. Уява розвивається в різних видах діяльності: у процесі творення казок, віршів; малювання, ліплення; при відгадуванні загадок і т. д.
Проблеми самовиховання волі в підлітковому віці ЯК ЗАЙНЯТИСЯ САМОВИХОВАННЯМ ВОЛІ? Прийоми самовиховання волі можуть бути досить різноманітними, але всі вони включають дотримання наступних вимог:
1. Починати потрібно зі звички переборювати порівняно незначні труд¬нощі, перешкоди.
2. Надзвичайно небезпечні будь-які самовиправдання. Це неправда не тільки для інших, але й для самого себе.
3. Труднощі й перешкоди необхідно долати.
4. Прийняте один раз рішення завжди має бути виконане до кінця.
5. Окрему мету необхідно дробити на етапи, намічати найближчі пере¬шкоди, досягнення яких створює умови для наближення до кінцевої мети.
6. Максимально суворе дотримання режиму дня, розпорядку всього життя.
7. Систематичне заняття спортом, уміння перемагати труднощі при заняттях фізичною культурою – тренування не тільки м'язів, але і волі.
8. І, мабуть, найголовніше у вихованні волі — це самонавіяння. Слід пам'ятати, що воля, як і будь-яка інша якість, потребує тренування.
ВПРАВИ НА ФОРМУВАННЯ ВОЛЬОВИХ НАВИЧОК
1. «На вулиці». Вийшовши з дому, поставте перед собою завдання повернутися рівно через годину (похибка має становити не більше 2 хвилин). Ця вправа вимагає точного розрахунку часу. Установку на тривалість прогулянки можна варіювати від 30 хвилин до 2 годин.
2. «Підйом». Після дзвінка будильника або слів мами: «Підйом!», порахувати до 35 і встати. Щодня зменшувати рахунок на 5 і через тиждень встати на рахунок «3». Вправа вважається засвоєною, якщо три тижні поспіль ви встаєте без зривів на рахунок «3».
3. «Фіззарядка». Почати зарядку із 10 хвилин, потім через тиждень додавати по 1 хвилинці й довести її до 17 хвилин. Починати зарядку рекомендується приблизно в один і той самий час. Вправа вважається засвоєною, якщо ви виконуєте її 3 – 4 тижні без зривів.

Copyright MyCorp © 2017